Jos eilen oli melkein "helle" niin tänään on satanut vettä, räntää ja lunta koko päivän. Olen jäätynyt sata kertaa ja kastellut hanskat. Se mistä olin erityisen onnellinen..minun uudet kontion kumpparit pitivät jalat ihan kuivina, kun hain heppasia vesiputtejen ja lumisohjon keskeltä talliin. Miten voikaan kumpparit olla koko päivän paras juttu.

Aamulla, kun saatiin tytöt kouluun, vanuttiin Nooan kanssa sisällä koko aamupäivä. Yritin nukkua sohvalla, mutta Nooa ei oikein antanut. Leikittiin marsujen kanssa pitkään ja siivosin niiden häkin huolella.

Tapasin tänään oman lääkärini tk:ssa. Samoja hommia tutkittiin b- todistusta varten. Saikkua jatketaan 30.6 asti, jotta saisin kaikeilaisia lausuntoja mahdollista osakuntoutustukea varten. Lähetteet lähti silmä- ja reumapolille. Verenpaine oli taas vähän koholla. Näin se on ollut jo pitkään. Lukemat 142/86..ennen oli aina 120/70. Kävin vielä hoitajan luona, joka mittasi silmanpaineet. Ne oli 10 ja 11. Aika inha testi. Oikealla silmällä näin pienimmätkin E:t, mutta vasemmalla en kahta alariviä nähnyt enää. Aika jännä, kun vasen puoli mulla kipuilee enemmän ja on heikompi, vaikka olen vasenkätinen ja nyt vasemmassa silmässäkin näkö heikentynyt. Mulla on ollut aina loistava näkö. Ihan hyväantinen lääkärireissu, mutta väsyn siellä aina suunnattomasti. Saikin aikamoisen uupumus ja kipukohtauksen ylle.

Tallilla onneksi yleensä kivut unohtuu. Nyt oli kyllä vähän hankaluuksia Minnin kanssa. Hän oli tänään sitten niin super hyper innokas, että joka välissä yritti lähteä pinkomaan ihan omia vauhtejaan. Juuri kun eilen mietin, että pitäisikohän jo energiarehuja nostaa, kun ovat nyt todella matalana, mutta joo ei tarvi. Virtaa on!!! Onneksi hetkittäin sain sitä suunnattua työntekoon. Jotenkin vaan, kun ei ole ollut valmennusta hetkeen niin epävarmuus hiipii kehiin. Tämmöinen kriitikko olen aina :) .

Matti-mainio oli myös ratsastusvuorossa. Menen sillä lauantain omissa kisoissa k.n.specialin. Ilmoitin sen myös toukokuun alussa Haapavedelle He B:2 luokkaa. En sitten katsonut tuota ohjelmaa ennen kuin ilmoitin ja siinä on mm. 4xkeskiravi ja vastalaukka kolmikaarisella. Huh! Olen vastalaukkoja vasta alkanut harjoitella. Kokeilin niitä nyt vähän tehdä. Oikea oli aina hyväkin, mutta vasen tökkää. No onhan tässä vielä pari viikkoa aikaa harjoitella.

Apua, marsut alkoivat kiljua multa ruokaa ihan tosissaan. Kävin moikkaan niitä jo, kun tulin kotiin tallilla. Ne ovat syöneet vaikka mitä jo tänään, mutta joudun ehkä heille vielä porkkanat kuoria. Semmoinen metakka tuolla nyt on. Hassut ötökät.

Pinnasin muuten tänään taiji treeneistä. Ne ikinä ole voin ilman syytä. Nyt väsy ja kivut oli vaan sitä luokkaa, että en vaan kyennyt ratsastamaan Minniä ja Matti siinä ajassa mitä olin suunnitellut. Ärsyttää, kun siellä on aina niin kivaa. No ensi viikolla sitten . Mutta nyt menen kuoriin ne porkkana ennen kuin lapset herään marsujen huutoon :)