Ihanaa lapset on koko viikon kotona! Tai tytöt, Nooahan on aina. Tästä seuraa myös se, että saadaan nukkua aamulla pitkään. Lapset herää kyllä jo kasin pintaa, mutta mä olen vönynyt sängyssä yli ysiin. Hassua, vaikka kuinka nukun, en pirteänä herää. Tuo unen laatu on niin heikko kuitenkin ettei siitä ole niin hyötyä, mutta kyllä nyt jaksan ilman päikkyjä.

Eilen tehtiin shoppailuretki Ylivieskaan, jonne otetiiin mummo myös mukaan. Jotain ekstraa piti keksiä ensimmäiselle lomapäivälle. Käydään todella harvoin shoppailemassa, joten tässä oli elämystä kerrakseen. Oli meilä kyllä ihan hyvä syykin. Inka tarvitsi kunnon lenkkarit yu- ja pesistreeneihin. Kannuksesta näitä ei saa, kun ei ole urheilukauppaa. Ylivieskan Urheilu ja lelu on hyvä paikka. Myyjä opasti valitsemaan Inkalle sopivat kengät. Hän katsoi Inkan kävelyä ja samat lättäjalat on Inkalla kuin mulla ja isällään. Valittiin kenkä, joka ei liikaa tue jalkaa vaan jalka saisi tehdä töitä sen sisällä. Myyjä neuvoi Inkalle myös jumppaohjeita jaloille. Kenkien värikin oli mieluinen pinkki.

Kärkkäiseltä jokainen sai valita jonkin lelun. Nooa osti ylläripaketin legoja, Inka pehmoavaimeperän ja kirjan ja Sara nuken, jolla oli vauva. Alerekeistä ostin Nooalle ensitalveksi toppahousut. Marsuille ostettiin suola/mineraalikivi, pellettejä ja heinäpallo. Elsikin sai tuliaikseksi siankorvan siivuja. Käytiin vielä pitsabuffassa syömässä ja vähän karkkia vielä päälle. Oli kiva reissu.

Inka on päättänyt tulla joka ilta tallille mun kanssa. Eilenkin oli katsomassa mun ratsastusta. Minni oli kyllä aika haastava eilen. Oli kaikkea ylimääräistä melua ja hälyä, joten Minni oli säikky ja jouduin ratsastamaan paljon sitä kuulolle, josta se sitten kuumui. No oli siellä joku hyväkin pätkä. On se vaan sellainen prinsessaponi! Kävin välillä taijitreeneissä ja sieltä takaisin iltatallin, jonne Inka tuli mua auttamaan. Inkasta on kyllä paljon apua. Osaa hyvin jakaa iltaruokia. Muutamia hevosia taluttaa myös sisälle.

Tänään ollaan oltu vain kotosalla. Tallilla käytiin. Minä sain siivoilla pihaa, kun lapset rakensi lumesta kakkuja. Meidän kuiviketoimittaja kävi. Toi yhden uuden säkin, kun yksi säkki oli kosteaa. Hyvää palvelua! Olen niin tyytyväinen tähän olkipanha kuivitukseen. Jatkossa kuivike valmistetaan rapsista, mutta koostumus on sama ja imykyky jopa hieman parempi. Se sopii hyvin. Kuvikkeet on nykyään niin kalliita, joten pitää löytää hyvä toimittaja ja laadukas tuote. Tässä pahnakuivikkeessa on kyllä hyvä hintalaatusuhde. On myös paljon kivempi kuin pellettimuodossa olevat.

Lapset pääsee mummon ja papan kanssa tänään elokuviin. Kaupungintalolla esitetään uusin Risto Räppääjä. Mulla on työt normaalisti illalla, joten en pääse mukaan. Huomiselle voisi suunnitella eväsretkeä lasten kanssa. Se on aina suosittu juttu. Nyt kauppaa..